onsdag 10 november 2010

Kurs i utställningen

I går kväll var det kursträff för deltagarna i uppdragsutbildningen "Reggio Emilia - ett förhållningssätt med barn och ungdomar" som ges av Högskolan i Borås och där jag och Kan själv! är en av föreläsarna. Som vanligt var det roligt att träffa förskolepedagoger och att få diskutera de allra minsta barnen.

Kollade av gästboken också och där var Hannes igen, nu ett år gammal, som tyckte det var ännu roligare än i Uddevalla!

Och så var det Blomstergatans förskola som utbrast "Tänk att få ha det så här varje dag!" men det kan ni ju ha! lyssna på barnen bara!

2 kommentarer:

  1. Jag hinner inte ta med mig sonen på "Kan själv" i Kungsbacka före 27 november, så jag är lite nyfiken på vart utställningen tar vägen sen. Det finns ju en lista på "Här har Kan själv! varit och hit är den på väg", men jag förstår inte vilket som är "har varit här" och vilket som är "på väg hit". Har månne utställningen redan varit på alla de nämnda ställena redan? Annars är det nära för mig till Kungälv, Surte och Mölnlycke, så om den inte redan varit där undrar jag när den kommer dit.

    Med vänlig hälsning
    Anki

    SvaraRadera
  2. Hej Anki,
    De platser där det inte finns datum inlagda där har Kan själv! redan varit - kanske är lite oklart så jag får nog ändra på det. I varje fall så är Kungsbacka den sista platsen. Eventuellt ska den också till Rönnäng på Tjörn efter årsskiftet men det är int eriktigt klart ännu. Vad synd att ni inte hinner ta er till Kungsbacka och din son blir antagligen för stor för nästa Kan själv! som börjar turnera under våren 2012.

    SvaraRadera