torsdag 19 mars 2009

Vad kul det är när det går bra!

Vilket gensvar det har blivit här i Vänersborg. I stort sett alla förskolor har gjort det möjligt för en del av deras barn att komma och uppleva utställningen. Och alla föräldrar som följer sina barn till museet - idag var jag där och lämnade fler handledningar och då stod det ett gäng med pappor och mammor och deras barn och väntade på att museet skulle öppna.
Fick en påringning i torsdags i förra veckan av en mamma som varit där med sitt barn som ville att jag skulle göra något för att förhindra att barnen har skor på sig i utställningen och någon form av stopp innan trappan så finns precis utanför. Det fick bli en uppmaning om att hålla dörren stängd och lämna skorna utanför - ett litet problem som sagt, det här att lokalerna som utställningen kommer till ser så olika ut - både invändigt och utvändigt.
Var på Textilmuseet i Borås och träffade pedagogen Karin där. Var lite nyfiken på hennes verksamhet tillsammans med en förskola i Borås som har en textilprofil - träffade också lärarstudenter från Högskolan i Borås och vi fick chans att berätta för dem om Kan själv! de berättade i sin tur om den för en av sina lärare och sina studiekamrater och det resulterade i att de ska komma till Skene Bibliotek i maj och titta på utställningen där. Ska bli kul att träffa dem där och visa Kan själv!. Nästa vecka ägnar jag mig åt min andra utställning som handlar om 50-talet så då blir det kanske inte så mycket bloggande kring Kan själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar