torsdag 8 oktober 2009

Jag tycker om när folk tycker till

Har varit i Surte idag och mött föräldrar och barn i utställningen. inte så många som i söndags men det blev intressanta samtal, både med barn och föräldrar.
En sak jag fick att fundera över var om barnens organiserande/sorterande är planslöst eller planerat/medvetet eller omedvetet.


Tömde Gästboken på meddelanden och några lät så här:
"En jättekul utställning, vi kommer säkert tillbaka fler gånger"
"Tack för en underbar upplevelse"
"Kul utställning! Bra att det satsas på även de minsta. Så att barn "lär sig" att museum är roligt att gå på (:"
Jag gillar tecknen kring "lär sig", jag skulle hellre vilja säga "känner att".
Igår fick jag ett samtal från en morförälder som hade uppmärksammat att det inte fungerade så bra med den placering som tygrören hade. Befogad kritik, för de hängde allt för nära en metallstolpe. Flyttade dem idag, så nu hänger de var för sig istället men med mindre risk för att springa in i något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar