måndag 27 april 2009

Ut och reka

Idag ska jag åka till Lerum och titta på Dergårdsgalleriet och till Härryda kommun och se på lokalen i Mölnlyckes kulturhus. De ska båda ha Kan själv! och jag har inte haft någon utställning där tidigare så det känns viktigt att få kolla läget. Det räcker inte med att titta på en ritning, det är så mycket annat än bara lokalens yta som har betydelse för hur utställningen kan placeras.

Kom på en sak när jag var ute och promenerade i morse som sas i Skene på en av personalvisningarna där. Varför finns det inga herrskor med? - bra synpunkt och det är något jag försöker åtgärda så fort jag är på en loppis men det är inte lätt att hitta herrskor som är i storlek 36-37, vilket är den storlek som passar barnfötter och skostället bäst.

Det har kommit in en del knoppar och handtag efter mitt upprop på vår interna hemsida och det är jag glad för - en del är riktigt fina och speciella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar