måndag 6 april 2009

På inköpsresa

Har varit ute på en liten inköpsresa för Kan själv! Den stora möbelaffären fick ett mycket snabbt besök för att köpa en ny överraskningsbyrå och under tiden blandades det färg i Älvängen - och det var lite klurigt visade det sig när jag kom för att hämta. Färgnumren som jag hade med mig stämde inte riktigt och vi hade dessutom gjort en del ändringar men det löste sig till slut och jag fick inte bara med mig färg utan också ett häft med alla mina "recept" i fin och tydlig ordning. Det kommer att underlätta, inte minst för färghandlarn, när vi behöver komplettera nästa gång.

På vägen hem några besök i loppisar - på Röda Korset och Lyckans second hand hittade jag en del till både byrån och ljudlådan i det gröna huset. Det här är väl det som är lite bekymret med Kan själv! att hitta bra saker. Det är så många begränsningar - det ska ha ett kulturhistoriskt värde, det får inte vara så litet så att det går ner i sväljröret men inte för stort så att det inte får plats i lådorna och det får inte vara för ömtåligt så det går sönder i små bitar.

Gjorde en efterlysning på vårt intranät efter knoppar och handtag i förra veckan och det har börjat komma in lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar